יום הולדת 6 – 10 לכל חודש

מ חמש

ה6 בחודש

אל תופתעו ,נפש של אומן לילד שלכם , כוחו גדול בכל מה שנוגע לבשמים , שפתונים, סמקים , אין בקיא ממנו בתחום הזה : יודע מה הצבע המתאים לכם ביותר , אל תפטרו את דבריו בביטול, עצותיו יקרות מפז, הוא דק אבחנה באשר ללבוש, טעמו אנין ויש לו נופך ייחודי המאפיין רק אותו.

תמיד ישמח להקשיב לאחרים, הוא זקוק לביטחון ולמסגרת כדי להפיק את המרב מכישוריו. הוא אוהב לעזור גם לחתול פצוע ברחוב, ייתן את חסכונותיו (או לפחות חלק מהם) לקבצן הנקרה בדרכו.   למראית עין הוא רגוע, אך בסתר לבו הוא סוער. הוא נמנע מלהסגיר זאת, וקשה לעמוד על המתחולל בנפשו.

הוא חייב לממש את עצמו ביצירתיות ובמוזיקה, מוכשר בנגינה בכלים שונים, אוהב מאוד כינור נראה שהעצב שמפיק הכינור נוגע בשורשי נשמתו. מוכשר בריקוד, וגם המשחק תפור ממש למידותיו.

תתחשבו בו כשאתם מתכננים להחליף ריהוט בבית, בזכות חושיו החדים יוכל לשלב נוחיות ויופי, וידע להשרות בבית אווירה של חמימות.   הוא מתקשה לעמוד במצבי דחק , לכן הוא דואג שהבית יהיה הרמוני ושלו, הוא חושב שהאהבה היא העיקר והשאר חסר ערך. חשוב מאוד להרעיף עליו אהבה, ביטחון ועידוד ולהחמיא לו על כישרונותיו.

הוא רכושני מחשיב כקניינו לא רק את חפציו אלא גם את אלה של האחרים . עליו ללמוד להתחלק ולקבל אחריות.    הקריאה בספרים אמנם מבורכת בעיקר כאשר כל הילדים שקועים ברובם ברשתות , אך כשהוא קורא ספר הוא שוקע בו ומעוצם ההזדהות הוע עלול לשכוח הכול, גם ללכת לבית הספר.   חברותי מאוד אך בררן, לא כל אחד ראוי להיות חבר שלו, כמו כן יעדיף להתחבר עם ילדים גדולים ובוגרים ממנו.

 

ה 7 בחודש

הילד שלכם שקט, פיקח וחריף מחשבה. ביישן ומופנם, מעדיף לא לבלוט ולא להיראות, אך אל תטעו בו – הוא רואה ושומע הכול. הוא עמוק מאוד וסולד משטויות ומשטחיות, אפשר לספר לו הכול מכול , נוצר את לשונו ושומר סוד בקנאות.  ידבר רק אם יקשיבו לו, ברגע שיגלה שההקשבה היא סתמית או מעושה, והוא יגלה זאת עד מהרה, הוא יתכנס בעצמו וישתתק.

אפשר לנהל אתו שיחות נפש, הוא ישיא עצות ואף יציין בפניך מה מקור בעיותיך ולבטיך,ולעתים למרבה הפלא או המבוכה, תגלה שבכוחו לאמוד בדייקנות את המתרחש בנפשך ושאתה ניצב מולו חשוף לחלוטין.    הוא רגשן אם כי נמנע מלהסגיר זאת. אינטואיציות חריפות ביותר. נטיות מיסטיות חזקות, לא אתפלא אם הוא מסוגל לראות הילות או יודע, בפשטות מה צופן העתיד. הוא ירבה לחלום בלילה , ייתכנו גם סיוטים קשים.      אוהב להימצא ביחידות ולהתבודד, שכן רק כך הוא מסוגל ללמוד ולהקשיב לעצמו וגם להזות ולחלום בהקיץ.

חייבים ללמד אותו לשתף פעולה. להדגיש שאינו לבד, לא בחוג המשפחתי ולא בכיתה. מומלץ לרשום אותו לחוגים הקשורים לתרפיה במוזיקה ובדרמה כדי שיוכל לבטא את הפחדים ותהפוכות הנפש שלו ולתת להם פורקן.  חשוב מאוד השיתוף החברתי עם ילדים אחרים. ההדדיות והאינטגרציה אתם תועיל להתפתחות שלו כאשר יהיה בוגר.

חשוב שילמד לעסוק בחומר , לישת בצק, פלסטלינה, חמר ופיסול, ליצור דברים ממשיים שאפשר לחוש ביד, כדי למנוע את שקיעתו בעולם ההזיות ולחברו למציאות.  גם עבודות גננות, קשר עם האדמה והצמחים, יכולה לעגן אותו במציאות, למנוע עד כמה שאפשר או לפחות לצמצם את הנטייה להתחבר למחשבים ואינטרנט.

מבחינתו הוא אינו זקוק לכלום, הוא בונה לעצמו עולם מלא שבו אינו צריך להתמודד, וברבות הימים גישה זו עלולה להחריף את נטייתו לבדידות , שניחן בה במילא!

פעילות ספורטיבית מומלצת – שחייה ברוכה, בעיקר בחברת ילדים . גם אומנות הלחימה תלמד אותו להתמודד ולפתח כישורי הישרדות.

 

ה 8 בחודש

ברגע שהילד שלך ילמד לזהות את ערך הכסף והנלווה לו , ידע להרוויח ולהפיק תועלת מכל מצב. זה הילד שידע להכפיל את השקל. כשתבקשו ממנו משהו, אל תופתעו אם יבקש תמורה. בעיניו דבר אינו ניתן חינם אין כסף.

אל תיגררו אותו לוויכוחים פילוסופיים , לכל דבר יש לו תשובה המעוגנת יפה יפה במציאות. הוא ישטוף את המכונית ביום שישי תמורת סכום מכובד, ובעד כמה שקלים נוספים ינקה את פנים המכונית. ילד שאפתן את שיעורי הבית ינסה למכור דרך אפליקציה בגרסאות שונות.   רכושו שייך לו, ולו בלבד. דבק במטרה , עקשן , משתדל לשלוט בכול. אך גם נדיב ביותר. נותן לכל מי שנקלע לצרה , אך גם יבקש ריבית לאחר מכן.

מוכשר מאוד דם בתחום הטכני, סקרן מאוד להבין מאין החוט של המחשב מגיע ואיך הסמרטפון מפיק צלילים וכדאי שיהיו לכם תשובות מדויקות . משום שהוא יתעמק ויתעקש לדעת כל דבר. תשובה סתמית לא תשביע את רצונו. ומוטב שתשיבו תשובה מדויקת ביותר בלא פרשנות נוספת.

חשוב לצאת אתו לטיולים  ומסעות, ללמד ולחנך לתרום לקהילה ולאנשים נזקקים. לחשוף אותו למציאות של אנשים שמזלם לא שפר עליהם. ללמד אותו להתנדב לפעילות הומניטרית, להקציב זמן למחשב.

עסוק במוזיקה דרמה ותנועה יורידו ממידת הרצינות שבו , ואף יוכל לפרוק תסכולים ולתת ביטוי לכל הבעיות המציקות לו, להביע רגשות , להביע תחושות באופן מילולי, בעיקר תחושות של אהבה וחום, לעתים מתקשה להביען גם באופן פיזי.

 

ה 9 בחודש

הילד שלך סקרן לגבי העולם וצפונותיו. גם תרגילים בשיווק ומכירה, כבר עכשו הוא יודע שיהיה קצין בצבא אם לא רמטכ"ל , כל דבר הקשור לצבא וללחימה ייגע ללבו. אולי מוטב שתיערכו לכך שירצה ללמוד בפנימיה צבאית . מהרגע שידע להילחם, יילחם על כל דבר קטן כגדול, יתקשה להתפשר, בין שהוא מתעמת עם ילד גדול או קטן ממנו.

הוא אינטליגנט, שאפתן, אך קצר רוח, עשוי להתחיל לבצע משימה, במלוא ההתלהבות והמרץ, אך עקב חוסר הסבלנות שלו אינו מביא את הדבר לידי גמר.

ייתכן כי יעדיף לפתור בעיות באמצעות אלימות פיזית, אל תתפלאו אם תוזמנו לפגישה עם המורה לפחות פעמיים בשבוע משום שלא היה מסוגל לשלוט במזגו הסוער ושהראה את נחת זרועו לילדים אחרים או שבר חלונות וכיסאות בכיתה.

כדאי שלא יקבל על עצמו משימות רבות מדי, בתחילה נראה שהוא מסוגל לבצע אותן, בתחילת כל משימה ההתלהבות והאנרגיות שלו מידבקות וממריצות את מקורביו, אך עד מהרה הוא נעשה אדיש ומשועמם.

טיילו איתו במרחבים, הרבו בשיחות נפש, שחייה תרגיע את המזג הרתחני והעצבני שלו, תרפיה במוזיקה עשויה להועיל לו ולהרגיע אותו ומנגד תיפוף בתופים יפרקו את האנרגיה העצורה שבו. להתחבר לאנרגיית רייקי מאוד מומלץ. גם אמנות הלחימה יתעלו את האנרגיות וכך הוא יוכל לנהל את התגובות שלו ולא הן אותו.

 

ה – 10 בחודש.

הילד שלך תמיד , אבל תמיד במרכז העניינים. משמש מוקד משיכה בכל מקום : בכיתה, במסיבות, בבית, הוא זה שיארגן מפגשים כיתתיים , משחקי כדורגל , שכן הוא מה שמכונה " מלך הכיתה".

נפגע על נקלה בעיקר אם אין מסכימים לדבריו.  עיסוקיו רבים ומגוונים, בדרך כלל פעיל. חריפות שכלו באה לידי ביטוי, אך באופיו ניגודים רבים : מצד אחד חברותי ומצד שני בררן. לעתים כל חבריו הקרובים מבלים בביתכם יום שלם, ולעתים הבית מתרוקן.

מעדיף לבלות בחיק המשפחה. אנרגטי מאוד , לכן חייבים ללמד אותו שגם מנוחה חשובה, גם אם בשעת מנוחה יקרא ויעיין מאמרים על ניהול ברשתות.

הוא סמכותי מאוד יכול להטיל את מרותו על כל הילדים האחרים בכיתה ואולי גם על המורים. חוג לציור או מוזיקה יכול להועיל בפיתוח הדמיון ולמתן את שאפתנותו.

כדאי ללמד אותו לשתף פעולה , סיעור מוחות ואת השפעתו על הסביבה.

 

 

 

 

 

 

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

תגובה אחת

  1. stavuser

    מתי יהיה יום הלידה 15 בחודש?

תגובה אחת

  1. stavuser

    מתי יהיה יום הלידה 15 בחודש?

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן